Modernization of Physical Education of Students by Means of Choreography on the Basis of an Integrated Approach

  • Natalia Chuprun Pereyaslav-Khmelnytsky Hryhoriy Skovoroda State Pedagogical University
Keywords: choreography, physical education, modernization, students, integral approach

Abstract

To uncover the peculiarities of modernizing the physical education of students through the search for an effective technology of education and education by means of choreography on the basis of an integrated approach. The interest of scientists in solving the problem of integration of choreography in physical education has been revealed, but one should note the lack of scientific methodological developments in this direction. It is suggested to use choreography in the physical education of students on the basis of an integrated approach, which is aimed at motivational-value attitude to physical education and sports activities, orientation to physical perfection, mastering of the system of knowledge, skills and abilities from physical culture and choreography. The results of the research showed significant changes in the indicators of physical preparedness, physical health, theoretical preparedness, which occurred during the pedagogical experiment. It is proved that dance movement is an effective means of training the human body and can be effectively used in modern effective teaching and learning technologies that solve the problems of physical and intellectual development of students, meet the need for motor activity, and form a sustainable motivation to engage in physical education.

References

Гаркава О. В., Любина Л. В. Использование нового формата на практических занятиях по физическому воспитанию в ВУЗе. Науковий часопис [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. 2016. Вип. 3(2). С. 87–90.

Герасимчук А., Ужеліна О., Базилюк Н., Каленська С. Новітні педагогічні технології в галузі фізичного виховання. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. 2008. Т. 1. С. 152–154.

Грибан Г. П. Життєдіяльність та рухова активність студентів. Житомир: Вид-во Рута, 2009. 593 с.

Гужевський В. О. Доцільність використання інноваційних технологій у формуванні особистісно-орієнтованої мотивації студентів до фізичного виховання. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. праць / [за ред. проф. С. С. Єрмакова]. Харків: ХДАДМ (ХХПІ). № 3. 2014. С. 19–24.

Земська Н. Характеристика рухової активності студентської молоді. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: збірник наукових праць. № 3 (19). 2012. С. 211–215.

Зубкова Т. И. Особенности применения хореографических упражнений при работе со студентами разной степени подготовленности. Теория и практика физической культуры. 2006. № 4. С. 34.

Кравчук Т. М., Роганіна О. С. Оздоровчі можливості використання танцювальних вправ у фізичному вихованні студентів вищих навчальних закладів. Теорія та методика фізичного виховання. 2015. № 02. С. 41–46.

Лясота Т. І., Левицька О. М. Інноваційні технології у фізичному вихованні студентів. Молодий вчений. № 3.1 (43.1). 2017. С. 202–205.

Сычева Т. В. Инновационные технологии в физическом воспитании студенток. Физическое воспитание студентов. Х., 2012. № 4. С. 115–119.

Тимошенко О. В., Дьоміна Ж. Г. Як модернізувати національну систему фізичного виховання? Сучасний освітній вимір. Освіта: всеукр. гром.-політ. тиж. 2016. № 15 (13–20 квіт.). С. 6.

Федосеева Л. О., Радаева С. В. Применение хореографических упражнений в физическом воспитании студенток. Физическая культура, здравохранение и образование: материалы IX Междунар. науч.-практ. конф., посвященной памяти В. С. Пирусского, г. Томск, 19–20 ноября 2015 г. г. Томск, 2015. С. 77–79

Чупрун Н. Ф. Вплив занять боді-балетом на морфофункціональний стан та фізичну підготовленість студенток. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вип. 8. 2015. С. 398–405.

Angioi M., Metsios G. S., Twitchett E., Koutedakis Y., Wyon M. Association between selected physical fitness parameters and esthetic competence in contemporary dancers. J Dance Med Sci. 2009; 13(4). 115–23.

Column Editor: K. Andrew R. Richards. Benefits of Implementing a Dance Unit in Physical Education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance. Pages 43–45 | Published online: 10 Sep 2015.

Cone, Stephen L. An Innovative Approach to Integrating Dance into Physical Education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance. P. 3–4 | Published online: 21 Aug 2015.

Mary Bajek, K. Andrew R. Richards & James Ressler. Benefits of Implementing a Dance Unit in Physical Education. Strategies. A Journal for Physical and Sport Educators. URL:https://www.researchgate.net/profile/ K_Andrew_R_Richards/publication/283004841_Benefits_of_Implementing_a_Dance_Unit_in_Physical_Education/links/56423c2108aebaaea1f8d04b.pdf

Rafferty S. Considerations for integrating fitness into dance training. J Dance Med Sci. 2010; 14(2). Р. 45–9.

Torun Mattsson & Suzanne Lundvall. The position of dance in physical education. Sport, Education and Society. Vol. 20. 2015. Issue 7. URL:http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13573322.2013.837044

Wang Bei. Research on Body Language in Aerobics Choreography and Physical Education based on Network QuestionnaireInternational. Journal of Future Generation Communication and Networking. Vol. 9. No. 4 (2016). Р. 207–218.
Published
2018-02-16
How to Cite
Chuprun, N. (2018). Modernization of Physical Education of Students by Means of Choreography on the Basis of an Integrated Approach. Physical Education, Sports and Health Culture in Modern Society, (4 (40), 41-45. https://doi.org/10.29038/2220-7481-2017-04-41-45
Section
Physical culture, physical education of different age group population